zaterdag 11 mei 2013

Uw pup opvoeden volgens de connectiemethode



Ik heb het geluk gehad een opleiding te kunnen volgen als instructeur opvoeder bij Geert De Bolster.
Met deze stevige basis kan ik nu verder openbloeien binnen mijn passie en kan ik andere mensen helpen om in harmonie samen te leven met hun hond.
Hondeneigenaars hebben dikwijls problemen met hun viervoeters omdat er tal van zaken mislopen tijdens de communicatie.Er is dus heel veel nood aan een degelijke bron van informatie die kan leiden tot meer begrip.
Bij de connectiemethode houden we rekening met de emotionele toestand van de hond.
We kijken naar wat de hond op dit moment nodig heeft.
Op zoek gaan naar connectie is dus streven naar een hond die zich in een positieve emotionele staat bevindt in associatie met zijn baas en zijn omgeving.
Dit door een duidelijke communicatie en met wederzijds respect.
Door middel van coaching op maat (dwz rekening houdend met hond-ras-mens-verwachting)verkrijgen we een hoge mate van vertrouwen van de hond in zijn baasje en omgekeerd.
Volgens mij is leven met een hond in harmonie een natuurlijke zaak als wij hiervoor open staan.
Hiervoor neem ik de natuur zelf als voorbeeld.
Ik zie er alvast enorm naar uit een paar van 'mijn' pups en hun nieuwe eigenaars te mogen volgen in dit mooie avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten